02.04.2024 | TIPY

Jedna kapka pro nás může být poslední kapka pro někoho jiného. Světový den vody 22. března má připomenout hodnotu vody. 

Mnoho lidí si neuvědomuje, že jejich vlastní domácnost nabízí velký potenciál úspor, například při spotřebě vody. Společnost GROHE, jedna z předních světových značek kompletních koupelnových řešení a kuchyňského vybavení, si dala za cíl vyvíjet řešení pro úsporu vody, která umožní každému přispět k úsilí o snížení spotřeby vody a elektrické energie. Tady je 5 praktických tipů, jak jednoduše v domácnosti snížit spotřebu vody díky maličkostem a nepřijít přitom o komfort.  

Foto: Koupelnová baterie s technologií GROHE EcoJoy, která sníží spotřebu vody až o 50 %.

1.      Kupte si na vaše stávající baterie perlátor nebo rovnou baterii vyměňte za modernější. 

Perlátory provzdušňují proud vody a šetří tak vodou, aniž by snižovaly komfort mytí. Novější baterie jsou již touto funkcí většinou vybaveny. Například značka GROHE nabízí technologii GROHE EcoJoy, která sníží spotřebu vody až o 50 %. Tento omezovač průtoku dokáže snížit spotřebu vody z deseti litrů za minutu na pouhých pět. Díky perlátoru však baterie poskytuje stejný objem proudu jako běžná baterie. Baterie GROHE také nabízí energeticky úspornou technologii studeného startu GROHE SilkMove ES. Ve střední poloze páky teče pouze studená voda, čímž se snižuje plýtvání horkou vodou a zároveň se šetří energie, aniž by se snižoval komfort. Ačkoliv si to mnoho lidí neuvědomuje, lze tímto jednoduchým krokem ušetřit 50 % vody. 

2.      Pořiďte si duální splachování. 

Díky duálnímu splachování totiž může čtyřčlenná rodina ušetřit až 40 % roční spotřeby vody. Větší tlačítko splachování spotřebuje 6 litrů a to menší 3 litry vody – jednoduše zvolíte spotřebu podle potřeby.

3.      Dejte přednost sprše.  

Nahrazením jedné koupele pětiminutovou sprchou ušetříte 25 až 125 litrů vody. Zkrácením doby sprchování o každou minutu ušetříte více než 560 litrů vody měsíčně. Například ruční sprcha GROHE Vitalio Start 100 má spotřebu vody pouhých 5,5 litru za minutu a nedávno byla německou spotřebitelskou organizací a nadací Stiftung Warentest vyhlášena „vítězem testu“ a „ekologickým tipem“. Průtok vody je omezen omezovačem. Díky menším tryskám to však není na proudu vody znát - zůstává stejně silný jako obvykle. Sprchové termostatické baterie také pomáhají šetřit vodu a energii, protože udržují zvolenou teplotu vody po celou dobu sprchování, takže není třeba trávit čas jejím opětovným nastavováním. Mnoho baterií, například Grohtherm 1000, obsahuje také tlačítko GROHE EcoButton: Plného průtoku vody dosáhnete pouze stisknutím tohoto tlačítka. 

Foto: Sprcha Vitalio, která byla německou spotřebitelskou organizací a nadací Stiftung Warentest vyhlášena „vítězem testu“ a „ekologickým tipem“.

4.      Nenechávejte téct vodu při holení nebo čištění zubů. 

Používáním kelímku s vodou místo otevřeného kohoutku ušetříme i 25 litrů vody na jedno mytí zubů, tedy 100 až 500 litrů vody za měsíc

5.      Pořiďte si úsporné spotřebiče 

Pokud myčku nemáte, myslete na to, že mytí nádobí v dřezu napuštěném do ¾ ušetří až 20 litrů vody. 

www.grohe.cz 

O společnosti GROHE

GROHE je předním světovým výrobcem koupelnových řešení a kuchyňských baterií, který zaměstnává přes 7 000 zaměstnanců ve 150 zemích světa – 2 600 z toho v Německu. Od roku 2014 je GROHE součástí prestižní japonské obchodní skupiny LIXIL, která je zaměřena na vodohospodářské a stavební produkty. Aby každý produkt značky GROHE nabízel „Pure Freude an Wasser“, čistý prožitek z vody, je založen na čtyřech klíčových hodnotách společnosti – kvalitě, technologii, designu a udržitelném rozvoji. Renomované stálice sanitárního průmyslu, například baterie GROHE Eurosmart nebo řady termostatických baterií, ale také revoluční inovace, jako je kuchyňský systém GROHE Blue, podtrhují expertízu a technologické know-how této tradiční německé značky. GROHE vytváří inteligentní, obohacující a udržitelná produktová řešení, která jsou zaměřena na požadavky zákazníků a nabízí bezkonkurenční přidanou hodnotu s pečetí kvality „Made in Germany“: veškerý výzkum, vývoj a design jsou protkány do jednoho integrovaného procesu v rámci našich německých továren. GROHE bere společenskou odpovědnost firem velmi vážně a její hodnotový řetězec je zaměřen na uchovávání omezených přírodních zdrojů. Od dubna 2020 je celosvětová výroba této společnosti zcela uhlíkově neutrální. Do roku 2021 je její ambicí také úplná eliminace jednorázových plastů v baleních.

Jen v průběhu posledních deseti let potvrdilo jedinečnost produktů GROHE více než 490 ocenění za design a inovativní technologie, ale také za udržitelný rozvoj. Společnost GROHE jako první ve svém odvětví získala ocenění CSR Award německé spolkové vlády a ocenění German Sustainability Award 2021 v kategoriích „Zdroje“ a „Design“. V rámci kampaně „50 lídrů v oblasti udržitelnosti a klimatu“ je společnost GROHE také hnací silou udržitelné transformace.

O společnosti LIXIL

Společnost LIXIL vyrábí revoluční vodní a stavební řešení, které řeší každodenní výzvy a zlepšují život našim zákazníkům po celém světě. Vytváříme přední technologie na základě našeho japonského dědictví a investujeme do výzkumu, jehož výsledkem jsou vysoce kvalitní produkty, které přeměňují domácnosti. Skutečnou podstatou obchodních aktivit společnosti LIXIL je však způsob, jakým je realizujeme – skrze smysluplný design, podnikatelské odhodlání, dostupnost prémiových produktů pro všechny a společenskou odpovědnost. Součástí naší skupiny jsou přední světové značky jako například INAX, GROHE, American Standard nebo TOSTEM. Přes 60 000 kolegů ve více než 150 zemích světa hrdě pracuje na produktech, které používá více než miliarda lidí každý den. Objevte více na webových stránkách www.lixil.com.