06.09.2023 | Zprávy
GROHE podporuje příležitosti pro mladé talenty v sanitárním průmyslu.
- Program GIVE (GROHE Installer Vocational Training and Education) poskytuje mladým instalatérům dobrý základ pro úspěšný start jejich kariéry
- Jako globální průmyslový partner WorldSkills International a prémiový partner WorldSkills Europe značka GROHE podporuje řemesla a školení
Sanitární průmysl se celosvětově potýká s problémy při získávání mladých talentů na volná pracovní místa. Zatímco poptávka po instalatérech roste, počet lidí, kteří se věnují této profesní dráze, stále klesá. Vzhledem k tomu, že kvalifikovaní odborníci stárnou a odcházejí do důchodu, potřebuje průmysl mladé lidi, kteří by tyto nově uvolněné pozice obsadili. Společnost GROHE, jedna z předních světových značek kompletních koupelnových řešení a kuchyňského vybavení, řeší tento problém dvojím přístupem: Poskytuje mladým odborníkům co nejlepší vzdělání a přispívá ke změně vnímání instalatérské profese.
GIVE: využití školení a vzdělávání
Jedním ze stavebních kamenů snahy značky čelit nedostatku kvalifikované pracovní síly v sanitárním průmyslu je program GIVE (GROHE Installer Vocational Training and Education). Program GIVE pomůže školám vyučovat pomocí moderního vybavení, vzdělávacích materiálů a písemných zkoušek sestavených podle aktuálních průmyslových standardů.
Značka již spolupracuje s téměř 70 školami v regionu EMENA a chce oslovit až 5 000 studentů ročně. Dalšími cíli je nadchnout pro tuto profesi více žen a podpořit mladé lidi ze znevýhodněných komunit, aby získali dobré vyhlídky do budoucna.
„Na projektu GIVE je skvělé to, že studenti mohou využívat naše rozsáhlé odborné znalosti. I po absolvování školení jim budeme pomáhat v rámci naší iniciativy CARE – kariérního poradenství a náboru zaměstnanců. To jim umožní získat pracovní zkušenosti u některého z našich průmyslových partnerů nebo dokonce pracovní místo v místním podniku v jejich regionu,“ řekl Chris Penney, Leader GIVE Program LIXIL EMENA.
Spojení sil s WorldSkills
Dalšími milníky v péči o instalatérské profese a zvyšování počtu kvalifikovaných pracovníků jsou partnerství s WorldSkills International a WorldSkills Europe. Jedná se o celosvětovou platformu pro zviditelnění a uznání kvalifikovaných odborníků. Součástí této spolupráce je podpora soutěží v oblasti instalatérství a topenářství na veletrzích EuroSkills 2023 v Gdaňsku a WorldSkills Lyon 2024. Kromě podpory řemesel a odborné přípravy se partnerství zaměřuje na zvyšování povědomí o vlivu, který mohou mít kvalifikovaní odborníci na současnost a udržitelnou budoucnost. Společně s celosvětovou komunitou partnerů z oblasti průmyslu, vzdělávání a státní správy podporuje společnost GROHE zlepšování schopností, postavení a ekonomických vyhlídek mladých lidí.
„Partnerství s WorldSkills International a WorldSkills Europe nám umožňuje oslovit talenty. Prostřednictvím soutěží a propagačních aktivit je chceme inspirovat k tomu, aby si vypěstovali vášeň pro dovednosti a usilovali o dokonalost,“ řekl Timo Kurz, Leader GIVE Program and WorldSkills, LIXIL EMENA.
Další podrobnosti o programu GIVE naleznete zde.
O společnosti GROHE
Společnost GROHE je předním světovým poskytovatelem kompletních koupelnových řešení a kuchyňských baterií. Od roku 2014 je GROHE součástí prestižního portfolia skupiny LIXIL, která je zaměřena na vodohospodářské a stavební produkty. Aby každý náš produkt nabízel „Pure Freude an Wasser“, čistý prožitek z vody, je založen na čtyřech klíčových hodnotách společnosti – kvalitě, technologii, designu a udržitelném rozvoji.
Společnost GROHE nabízí revoluční produktová řešení a služby prostřednictvím oddělených portfolií GROHE QuickFix, GROHE Professional a prémiové podznačky GROHE SPA, které byly navrženy na míru specifickým potřebám profesionálních obchodních partnerů společnosti GROHE a jejich odlišným cílovým skupinám.
Vzhledem k tomu, že voda je jádrem obchodních aktivit společnosti GROHE, přispívá značka ke strategii odpovědnosti společnosti LIXIL svým hodnotovým řetězcem šetřícím zdroje – od uhlíkově neutrální* výroby, přes odstranění zbytečných plastů v obalech produktů, až po technologie šetřící vodu a elektrickou energii, jako je například sprcha GROHE Everstream s recyklací vody.
Skrze hybridní komunikační ekoystém GROHE X dává společnost GROHE další impulzy k rozvoji sanitárního průmyslu. Ať už digitálně na digitální zážitkové platformě, fyzicky nebo hybridně v zážitkovém a komunikačním centru GROHE X v německém Hemeru nebo na cestách s GROHE X Motion Trucks, značka GROHE spojuje lidi, aby posílila cíl společnosti LIXIL „měnit domácnosti k lepšímu – pro všechny a všude“.
*zahrnuje kompenzační projekty CO2, více na grohe-x.com/sustainability
O společnosti LIXIL
Společnost LIXIL (TSE číslo 5938) vyrábí revoluční vodní a stavební řešení pro každodenní výzvy, která zlepšují život našim zákazníkům po celém světě. Vytváříme přední technologie na základě našeho japonského dědictví a investujeme do výzkumu, jehož výsledkem jsou vysoce kvalitní produkty, které přeměňují domácnosti. Skutečnou podstatou obchodních aktivit společnosti LIXIL je však způsob, jakým je realizujeme – skrze smysluplný design, nevídaný tah na branku, odhodlání zvyšovat dostupnost prémiových produktů pro všechny a společenskou odpovědnost. Součástí naší skupiny jsou přední světové značky jako například INAX, GROHE, American Standard nebo TOSTEM. Přes 55 000 kolegů ve více než 150 zemích světa hrdě pracuje na produktech, které používá více než miliarda lidí každý den. Objevte více na webových stránkách www.lixil.com