17.08.2022 | TIPY
Vzhledem k rostoucím cenám energie nebyla uvědomělá spotřeba zdrojů nikdy tak důležitá jako dnes. Když přemýšlíme o snížení spotřeby energie, napadnou nás nejprve jednoduchá řešení, jako je vypínání a odpojování zařízení ze zásuvky namísto jejich ponechání v pohotovostním režimu. Skrytý potenciál se však nachází i v koupelně a kuchyni. GROHE, přední světová značka koupelnového a kuchyňského vybavení, nabízí řešení, která pomáhají vědomě využívat zdroje a umožňují tak spotřebitelům šetřit peníze v době vysokých cen energií.
Praktické informace, kolik vody lze jednoduchými opatřeními ušetřit, najdete na stránce, která vznikla ke kampani společnosti GROHE Cesta vody. Cílem kampaně bylo nejen ukázat, jak dlouhá cesta se skrývá za sklenkou čisté vody, ale také, jak díky maličkostem můžete výrazně snížit spotřebu vody v domácnosti.
Tady je 5 z nich:
- Kupte si na vaše stávající baterie perlátor nebo rovnou baterii vyměňte za modernější. Perlátory provzdušňují proud vody a šetří tak vodou, aniž by snižovaly komfort mytí. Chcete-li snížit spotřebu vody až o 50 %, je tady technologie GROHE EcoJoy. Tento omezovač průtoku dokáže snížit spotřebu vody z deseti litrů za minutu na pouhých pět. Díky perlátoru však baterie poskytuje stejný objem proudu jako běžná baterie.
- Pořiďte si duální splachování. Díky duálnímu splachování totiž může čtyřčlenná rodina ušetřit až 40 % roční spotřeby vody. Větší tlačítko splachování spotřebuje 6 litrů a to menší 3 litry vody – jednoduše zvolíte spotřebu podle potřeby.
- Dejte přednost sprše. Nahrazením jedné koupele pětiminutovou sprchou ušetříte 25 až 125 litrů vody. Zkrácením doby sprchování o každou minutu ušetříte více než 560 litrů vody měsíčně. Sprchování bez výčitek svědomí je možné díky tlačítku GROHE EcoButton: Snižuje totiž průtok u termostatických baterií, jako je například Grohtherm 500, což vede k úspoře až 50 % vody, aniž by to bylo na úkor kvality sprchování. Jednoduchým stisknutím tlačítka můžete v případě potřeby objem vody zvýšit.
- Nenechávejte téct vodu při holení nebo čištění zubů. Používáním kelímku s vodou místo otevřeného kohoutku ušetříme i 25 litrů vody na jedno mytí zubů, tedy 100 až 500 litrů vody za měsíc. S úsporou vody vám pomůže také vhodná baterie. Energeticky úsporná technologie studeného startu GROHE SilkMove ES se stane vaším pomocníkem. Ve střední poloze páky teče pouze studená voda, čímž se snižuje plýtvání horkou vodou a zároveň se šetří energie, aniž by se snižoval komfort. A k tomu kombinovaný omezovač průtoku snižuje spotřebu vody až o 50 %.
- Pořiďte si úsporné spotřebiče. Pokud myčku nemáte, myslete na to, že mytí nádobí v dřezu napuštěném do ¾ ušetří až 20 litrů vody.
O společnosti GROHE
GROHE je předním světovým výrobcem koupelnových řešení a kuchyňských baterií, který zaměstnává přes 7 000 zaměstnanců ve 150 zemích světa – 2 600 z toho v Německu. Od roku 2014 je GROHE součástí prestižní japonské obchodní skupiny LIXIL, která je zaměřena na vodohospodářské a stavební produkty. Aby každý produkt značky GROHE nabízel „Pure Freude an Wasser“, čistý prožitek z vody, je založen na čtyřech klíčových hodnotách společnosti – kvalitě, technologii, designu a udržitelném rozvoji. Renomované stálice sanitárního průmyslu, například baterie GROHE Eurosmart nebo řady termostatických baterií, ale také revoluční inovace, jako je kuchyňský systém GROHE Blue, podtrhují expertízu a technologické know-how této tradiční německé značky. GROHE vytváří inteligentní, obohacující a udržitelná produktová řešení, která jsou zaměřena na požadavky zákazníků a nabízí bezkonkurenční přidanou hodnotu s pečetí kvality „Made in Germany“: veškerý výzkum, vývoj a design jsou protkány do jednoho integrovaného procesu v rámci našich německých továren. GROHE bere společenskou odpovědnost firem velmi vážně a její hodnotový řetězec je zaměřen na uchovávání omezených přírodních zdrojů. Od dubna 2020 je celosvětová výroba této společnosti zcela uhlíkově neutrální. Do roku 2021 je její ambicí také úplná eliminace jednorázových plastů v baleních.
Jen v průběhu posledních deseti let potvrdilo jedinečnost produktů GROHE více než 490 ocenění za design a inovativní technologie, ale také za udržitelný rozvoj. Společnost GROHE jako první ve svém odvětví získala ocenění CSR Award německé spolkové vlády a ocenění German Sustainability Award 2021 v kategoriích „Zdroje“ a „Design“. V rámci kampaně „50 lídrů v oblasti udržitelnosti a klimatu“ je společnost GROHE také hnací silou udržitelné transformace.
O společnosti LIXIL
Společnost LIXIL vyrábí revoluční vodní a stavební řešení, které řeší každodenní výzvy a zlepšují život našim zákazníkům po celém světě. Vytváříme přední technologie na základě našeho japonského dědictví a investujeme do výzkumu, jehož výsledkem jsou vysoce kvalitní produkty, které přeměňují domácnosti. Skutečnou podstatou obchodních aktivit společnosti LIXIL je však způsob, jakým je realizujeme – skrze smysluplný design, podnikatelské odhodlání, dostupnost prémiových produktů pro všechny a společenskou odpovědnost. Součástí naší skupiny jsou přední světové značky jako například INAX, GROHE, American Standard nebo TOSTEM. Přes 60 000 kolegů ve více než 150 zemích světa hrdě pracuje na produktech, které používá více než miliarda lidí každý den. Objevte více na webových stránkách www.lixil.com.