12.12.2024 | Zprávy
Ladislav Dvořák se po 6 letech vrací na pozici generálního ředitele společnosti LAUFEN CZ, kterou již v minulosti úspěšně vedl.
Jeho návrat je nejen potvrzením úspěchů, kterých během své předchozí působnosti dosáhl, ale také příležitostí zúročení jeho nabytých zkušeností pro další rozvoj firmy. Díky svým bohatým zkušenostem z korporátní sféry a důkladné znalosti nejen českého, ale i celosvětového trhu přináší nové vize. Jeho cílem je posílit postavení značek LAUFEN, JIKA a ROCA. Jeho zkušenosti z oblasti logistiky, udržitelnosti, koordinace, vývoje nových produktů a rozvoje lokálních značek budou nyní stěžejní pro další směřování české společnosti LAUFEN CZ.
Klíčové aspekty, na které se Ladislav Dvořák dlouhodobě zaměřuje a které chce uplatnit i ve své nové roli, jsou efektivita a také týmová práce. Před svým návratem do čela LAUFEN CZ působil v managementu mateřské společnosti ROCA. Jeho hlavním úkolem bylo vybudovat nový tým supply chain a procurement, což představovalo koordinaci nákupu, logistiky, plánování, skladování a distribuci. „Mým cílem bylo vybudovat funkční a efektivní systém, který by nejen podporoval byznys, ale také přinesl úspory a zvýšil flexibilitu napříč firemními procesy. Tyto zkušenosti mohu uplatnit po svém návratu do České republiky, chci, abychom dále posilovali naše postavení na trhu a zefektivnili naše fungování,“ komentuje Ladislav Dvořák.
Make or Buy i nové standardy v logistice
Během svého působení v mateřské společnosti ROCA se Ladislav Dvořák věnoval několika klíčovým projektům, které výrazně přispěly k optimalizaci firemních procesů. Mezi nejvýznamnější patřil projekt Make or Buy. „Detailně jsme analyzovali, jak naše portfolio co nejefektivněji vyrábět v konkrétních závodech a přiblížit je co nejblíže ke koncovému zákazníkovi. Jaké produkty sloučit, a vyrábět je tak pro více korporátních značek, a které zcela eliminovat z nabídky. Výsledky vedly k lepší optimalizaci využití výrobních kapacit a synergiím mezi našimi značkami,“ vysvětluje Ladislav Dvořák.
Současně zodpovídal také za kroky vedoucí k větší udržitelnosti, kde se zaměřil na snížení uhlíkové stopy prostřednictvím zlepšení transportních a logistických procesů, například optimalizací vytíženosti kamionů a hospodárnějším využitím obalových materiálů i eliminací využívání jednorázových plastových obalů. „V rámci organizace logistiky jsem pak stál za digitalizací zásadních procesů, které postupně přispívají ke zvýšení flexibility a efektivity v dodavatelském řetězci, což pomohlo firmě lépe reagovat na potřeby klientů na zahraničních trzích,“ uvádí nový generální ředitel LAUFEN CZ.
Vztahy se zákazníky a efektivita jako klíč k dalšímu růstu
Ve své staronové roli generálního ředitele se Dvořák zaměří na několik klíčových oblastí, ve kterých může uplatnit své zkušenosti z mezinárodní sféry, naváže však i na své předchozí působení v českém LAUFEN CZ. „Mým heslem je komunikace a efektivita, a to jak mezi našimi značkami, tak výrobními závody, ale i při vztahu s našimi partnery a zákazníky. Detailně znám fungování různých trhů po celém světě a věřím, že díky tomu mohu se svým týmem navrhnout to nejlepší řešení právě pro ten náš. Kromě práce se švýcarskou značkou LAUFEN, která představuje opravdu jedinečný sortiment z pohledu designu a inovací, chci rozvíjet a posilovat i naši lokální značku JIKA. Ta je českému zákazníkovi velice blízká a symbolizuje tradici, kvalitu a dostupnost,“ popisuje Ladislav Dvořák.
Další prioritou nového generálního ředitele je posílení týmové spolupráce a zlepšení interní komunikace. „Uvědomuji si, že tým je vždy více než jednotlivec. A dobře informovaný, poskládaný a motivovaný tým je klíčem k úspěchu. Proto chci klást důraz na otevřenou diskuzi napříč všemi našimi odděleními a transparentnost v rozhodovacích procesech. Mým cílem je vytvořit prostředí, kde každý jednotlivec bude vědět, jakým směrem firma směřuje, a bude moci aktivně přispívat k jejímu rozvoji,“ uzavírá nový generální ředitel LAUFEN CZ, Ladislav Dvořák.
O společnosti Laufen CZ
Laufen CZ je přední český výrobce sanitární keramiky, jenž je součástí globální skupiny ROCA, která je inovativním průkopníkem v oblasti komplexních koupelnových řešení. Společnost klade důraz na inovace a kvalitu, což se odráží v jejím portfoliu, které je navrženo tak, aby vyhovovalo potřebám a očekáváním českých i zahraničních zákazníků.
Produktové portfolio zahrnuje sanitární keramiku, vany, baterie i doplňky tří značek. Švýcarský LAUFEN se zaměřuje na nadstandardní kvalitu, perfektní design, moderní inovace a technologie, ale i na udržitelnost v každé fázi výrobního procesu. Spolupracuje s předními světovými designéry a architekty. Produkty tradiční značky JIKA jsou známé vysokou kvalitou a inovativností, což je dělá oblíbenými nejen v České republice, ale i na mezinárodních trzích. Koupelnové vybavení ROCA je oblíbené pro svůj moderní design a funkčnost, což z nich činí ideální volbu pro každou koupelnu, od domácích až po komerční projekty.